Γιατί δεν πρέπει να διαγράφετε τα spam από το email σας

Φωτογραφία: Pixabay
|
THESTIVAL TEAM

Τα spam και phishing e-mails είναι ενοχλητικά και συχνά φράζουν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, αναγκάζοντάς σας στην κουραστική διαγραφή τους.

Ωστόσο, πέρα από αυτό ελλοχεύουν και κινδύνους, κυρίως οικονομικής ζημιάς αν δεν προσέξετε. Τα ανεπιθύμητα μηνύματα και τα ηλεκτρονικά μηνύματα ηλεκτρονικού “ψαρέματος” αποτελούν επίσης μέρος κυβερνοεπιθέσεων.

Αλλά αυτό δεν είναι ακριβώς έτσι.

Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, το spam μπορεί να είναι χρήσιμο – για τα πιθανά θύματα που οι απατεώνες έχουν πραγματικά στο στόχαστρό τους. Όλοι οι μεγάλοι πάροχοι αλληλογραφίας βασίζονται όλο και περισσότερο σε πολύπλοκα και προσαρμοστικά φίλτρα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας, τα οποία γίνονται όλο και καλύτερα στη διάκριση των επιθυμητών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τα ανεπιθύμητα. Μια σημαντική προϋπόθεση: Το λογισμικό πρέπει να είναι σε θέση να εξασκηθεί – και εκεί ακριβώς είναι που τα ανεπιθύμητα μηνύματα είναι πραγματικά χρήσιμα.

Αντί απλώς να διαγράψετε ανεπιθύμητα μηνύματα, θα πρέπει να προχωρήσετε ως εξής:

Αν χρησιμοποιείτε πρόγραμμα-πελάτη ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως το Outlook ή το Thunderbird: Επισημάνετε με μη αυτόματο τρόπο αυτά τα μηνύματα ως ανεπιθύμητα, αν το πρόγραμμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας δεν το έχει ήδη κάνει το ίδιο. Με αυτόν τον τρόπο εκπαιδεύετε το φίλτρο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας του λογισμικού και στο μέλλον θα πρέπει να αντιμετωπίζετε όλο και λιγότερο ενοχλητικά μηνύματα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας, επειδή το αυτόματο φίλτρο θα είναι καλύτερο.

Εάν ελέγχετε τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με ένα πρόγραμμα περιήγησης: Ανάλογα με τον πάροχο που χρησιμοποιείτε, μπορείτε να επισημάνετε τα ενοχλητικά μηνύματα ως ανεπιθύμητα με διαφορετικούς τρόπους. Φυσικά, πρέπει να κάνετε αυτή την προσπάθεια μόνο εάν τα αντίστοιχα ανεπιθύμητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εμφανίζονται στα εισερχόμενα ως κανονικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και δεν έχουν ήδη καταλήξει στον φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας. Μπορείτε να επισημάνετε αντίστοιχα μηνύματα στα εισερχόμενα και να τα στείλετε απευθείας στον φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας χρησιμοποιώντας την εντολή “Ανεπιθύμητα” στη γραμμή μενού.

Τόσο ιδιωτικά όσο και επαγγελματικά, αυτή η προσέγγιση υπόσχεται λιγότερη αλληλογραφία σκουπιδιών μακροπρόθεσμα, επειδή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δώσει αποτελεσματική διδασκαλία στην ανίχνευση ανεπιθύμητων μηνυμάτων.

Οι αποστολείς τέτοιων μηνυμάτων μπαίνουν επίσης σε μαύρες λίστες πιο γρήγορα και μπορούν να αποκλειστούν. Εάν χρησιμοποιείτε έναν κοινόχρηστο διακομιστή αλληλογραφίας στο γραφείο, μπορεί να προσφέρετε εξαιρετικές υπηρεσίες στους συναδέλφους, επειδή τους εμποδίζετε να αντιμετωπίσουν τα ίδια μηνύματα απάτης που έχετε ήδη επισημάνει ως ανεπιθύμητα και τακτοποιημένα. Με την αναφορά τέτοιων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι ιδιώτες χρήστες συμβάλλουν στο να καταστούν αποτελεσματικότερα τα φίλτρα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας του παρόχου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Με την πάροδο του χρόνου, το λογισμικό μπορεί να είναι σε θέση να αναπτύξει ρουτίνες που μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των φίλτρων άλλων χρηστών.

Συμβουλή: Η ανεπιθύμητη αλληλογραφία συνήθως διαγράφεται αυτόματα από τους αντίστοιχους φακέλους μετά από 30 ημέρες. Επομένως, τα προβλήματα χώρου αποθήκευσης σπάνια αποτελούν αιτία ανησυχίας, ακόμα κι αν δεν καταργήσετε αμέσως τα μηνύματα με μη αυτόματο τρόπο. Εάν ο φάκελος ανεπιθύμητης αλληλογραφίας δεν αδειάσει, αρκεί να διαγράψετε μόνοι σας τα περιεχόμενα μία φορά το μήνα.

Προσοχή: Μην “καταργείτε” την εγγραφή σας σε μηνύματα spam

Θα πρέπει επίσης να δώσετε προσοχή σε αυτό: Πολλοί πάροχοι και πελάτες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προσφέρουν τώρα έναν εύκολο τρόπο για να διαγραφείτε από ανεπιθύμητα διαφημιστικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενημερωτικά δελτία και παρόμοια με ένα σύντομο κλικ απευθείας στα εισερχόμενά σας. Η λειτουργία είναι χρήσιμη εάν δεν θέλετε να διαγραφείτε από τις λίστες διανομής με το χέρι ή δεν ενδιαφέρεστε για τις διαφημίσεις που περιέχουν.

Ωστόσο, η καλοπροαίρετη λειτουργία εγκυμονεί επίσης κίνδυνο, τουλάχιστον στην περίπτωση μηνυμάτων απάτης. Επειδή: Ο αποστολέας ενημερώνεται ακούσια ότι η δική σας διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου υπάρχει πραγματικά και διατηρείται ενεργά.

Οι απατεώνες ανεπιθύμητης αλληλογραφίας στέλνουν εκατομμύρια μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κάθε μέρα, μερικές φορές αδιακρίτως σε μερικές φορές τυχαία δημιουργημένες διευθύνσεις παραληπτών. Συχνά δεν γνωρίζουν καν αν οι λογαριασμοί που γράφουν υπάρχουν πραγματικά ή αν τα μηνύματα διαβάζονται εκεί – μέχρι οι χρήστες να κάνουν κλικ στο κουμπί κατάργησης εγγραφής. Στη συνέχεια, οι απτεώνες λαμβάνουν ένα αίτημα να μην γράφουν πλέον στην επηρεαζόμενη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου – οπότε κάνουν ακριβώς το αντίθετο, φυσικά.

Πηγή: newsbomb.gr

Ακολουθήστε το Thestival στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.