Κ. Mητσοτάκης για ψεύτικους λογαριασμούς στο διαδίκτυο για τα Τέμπη: Είδαμε έκρηξη τέτοιων bots τον τελευταίο μήνα – Θα τους βρούμε

Τη δράση κατασκευασμένων και μη υπαρκτών λογαριασμών χρηστών στο διαδίκτυο, που τις μέρες πριν από την πολυπληθή συγκέντρωση για τα Τέμπη διακινούσαν «ψεύδη» κατήγγειλε από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κάνοντας ειδική αναφορά στη «βιομηχανία των bots» όπως την χαρακτήρισε καθώς και στο ρόλο τους στην διασπορά ψευδών ειδήσεων.
«Είδαμε μια έκρηξη τέτοιων bots τον τελευταίο μήνα πριν από τα Τέμπη. Νομίζω ότι όποιος έχει παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το αντελήφθη αυτό πριν από την επέτειο του συλλαλητηρίου» είπε ο Πρωθυπουργός προσθέτοντας ότι «ότι κάποιοι έσπευσαν να εκμεταλλευτούν το κλίμα το οποίο είχε δημιουργηθεί και δικαιολογημένα στην ελληνική κοινωνία».
Κάνοντας ειδική αναφορά και στην σχετική ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. για την χειραγώγηση της κοινής γνώμης από ψεύτικους λογαριασμούς ο Πρωθυπουργός είπε χαρακτηριστικά: «Όταν εμφανίζονται bots από το εξωτερικό, από χώρες που δεν θέλω να τις αναφέρω, γιατί δε θέλω να δημιουργήσω υπόνοιες παρεξηγήσεων, που μέχρι πριν από δυο – τρεις μήνες γράφανε σε άλλες γλώσσες και τώρα ξαφνικά ενδιαφέρονται να γράψουν στα ελληνικά και να ασχοληθούν με το ζήτημα των Τεμπών και προωθούν το πιο χυδαίο περιεχόμενο από αυτά τα οποία διακινήθηκαν στο Διαδίκτυο, σας διαβεβαιώνων ότι και θα το ψάξουμε και θα τους βρούμε ποιοι συντόνισαν αυτή την προσπάθεια».
Τι είναι τα κακόβουλα και παραπλανητικά bots;
Πρόκειται για αυτοματοποιημένους λογαριασμούς που δημιουργούνται μαζικά για να δημοσιεύουν, να σχολιάζουν και να αλληλεπιδρούν «ποστάροντας» περιεχόμενο, δίνοντας την ψευδαίσθηση πραγματικής συμμετοχής στη δημόσια συζήτηση.
Πώς αναγνωρίζονται;
- Έχουν προφίλ χωρίς φωτογραφία ή με γενικά ονόματα χρήστη (τυχαίοι αριθμοί, όνομα ή επώνυμο ακολουθούμενο από αλφαριθμητικούς συνδυασμούς)
- Κάνουν χιλιάδες αναρτήσεις μέσα σε λίγες ημέρες, κυρίως μέσω αναδημοσιεύσεων
- Δημοσιεύουν σε μη φυσιολογικές – ανθρώπινες ώρες (π.χ. μεταμεσονύχτια δραστηριότητα χωρίς παύση)
- Παρουσιάζουν έλλειψη πρωτότυπου περιεχομένου και έχουν αταίριαστο αριθμό ακολούθων (following-followers ratio)
- Διαμοιράζουν περιεχόμενο σε πολλές διαφορετικές γλώσσες