Γερουλάνος: Γιατί η Κυβέρνηση δεν ήταν ανοιχτή σε προανακριτική για τα Τέμπη όταν την πρότεινε το ΠΑΣΟΚ; – Τι άλλαξε από τότε;
«Διαβάζω πρωτοσέλιδους τίτλους σήμερα «Ανοιχτή η Kυβέρνηση σε προανακριτική για τα Τέμπη». Μπα; Αλήθεια; Και γιατί́ δεν ήταν ανοιχτή, ενάμιση χρόνο πριν; Γιατί δεν ήταν ανοιχτή όταν το ΠΑΣΟΚ πρότεινε τη σύσταση προανακριτικής Επιτροπής για την περιβόητη σύμβαση 717 που είναι άμεσα συνδεδεμένη με την τραγωδία των Τεμπών;» είπε στην αρχή της ομιλίας του στη Βουλή, για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Kινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Α’ Αθηνών, Παύλος Γερουλάνος. Και πρόσθεσε: «Δεν κάναμε την πρόταση στον αέρα. Αλλά στη βάση πορίσματος της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που μιλούσε για ενδεχόμενες, συγκεκριμένες, ποινικές ευθύνες Υπουργών. Θυμάμαι, η μισή Νέα Δημοκρατία έκανε ότι αγνοούσε το πόρισμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας. Και η άλλη μισή το απαξίωνε. Αρνήθηκαν την πρόταση για προανακριτική. Και έτσι για τα πολιτικά πρόσωπα η δικογραφία έμεινε στο συρτάρι. Αλλά για τα μη πολιτικά πρόσωπα η ανάκριση συνεχίζεται».
«Γιατί δεν ήταν ανοιχτή τότε η Κυβέρνηση, σε Προανακριτική; Τι άλλαξε από τότε;» διερωτήθηκε ο Παύλος Γερουλάνος και υπογράμμισε: «Ένα πράγμα άλλαξε. Ότι η Κυβέρνηση αντιλαμβάνεται πως τα ψέματα τελείωσαν. Γιατί τα γεγονότα της τραγωδίας είναι ακόμα εδώ, αμείλικτα. Οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη. Και το ακόμα σημαντικότερο: Οι γονείς δεν σταμάτησαν ούτε λεπτό, τον αγώνα τους. Και η κοινωνία δεν κουράστηκε, όπως θα ήθελαν κάποιοι στην Κυβέρνηση. Δεν βαρέθηκε με τα Τέμπη. Αντίθετα, νοιάζεται. Πενθεί με τους γονείς. Ζητάει την αλήθεια. Και γεμίζει τις πλατείες».
«Το είπα και χθες: Το ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσει να πορεύεται με σοβαρότητα, θεσμικότητα και με τον ιερό σεβασμό που αρμόζει στη μνήμη των θυμάτων και στον αγώνα των οικογενειών τους. Δε θα αφήσουμε να μείνει τίποτα στο σκοτάδι» δεσμεύτηκε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής.
Συνεχίζοντας την ομιλία του για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, υπογράμμισε πως «η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι το κεντρικό πρόβλημα στην Παιδεία μας», όπως θέλει να το παρουσιάζει η Κυβέρνηση, αλλά «η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια είναι. Στο σχολείο αρχίζει το πρόβλημα της ελληνικής Παιδείας. Στον μονολιθικό της χαρακτήρα. Αν καταφέρεις και επιβιώσεις, αν καταφέρεις να αναδείξεις τα πραγματικά σου ταλέντα ως τα 18, ο κόσμος γίνεται φιλόξενος. Αν δεν τα καταφέρεις, στα 18 ξεκινάς από την αρχή, απηυδισμένος, αποκαρδιωμένος, θυμωμένος ή/και παραιτημένος. Στα 18 ξεκινάς από την αρχή. Και νιώθεις πολύ μόνος. Δεν το λέω, διότι το άκουσα. Το λέω, διότι το έζησα».
«Η αναβάθμιση του σχολείου είναι η δική μας προτεραιότητα», τόνισε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ και συνέχισε «η αναβάθμιση του σχολείου, όπως θα σας πουν όλα τα πετυχημένα συστήματα παιδείας δεν έρχεται από ένα τέλειο σύστημα. Έρχεται από σωστά, παράλληλα συστήματα. Δεν υπάρχει τέλειο σύστημα διότι κάθε παιδί μαθαίνει αλλιώς. Υπάρχει καλό σύστημα για μένα, για σένα, για μας. Και αυτό σημαίνει ότι δοκιμάζεις καινούργια πράγματα, δημιουργείς παράλληλα συστήματα, και τα αναβαθμίζεις συνέχεια μέχρι κάθε παιδί να βρει τον δικό του δρόμο στον ήλιο. Όχι στον ιδιωτικό χώρο. Πρωτίστως στον δημόσιο».
Απευθυνόμενος προς τον Υπουργό Παιδείας, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ αναρωτήθηκε «Και αυτό θα γίνει με δωρεές; Όχι θα γίνει με ένα κράτος που λειτουργεί με προτεραιότητα τον μαθητή. Έχουμε τέτοιο κράτος; Όχι. Όλες οι προτεραιότητες του κράτους αφορούν όλους τους άλλους, εκτός από τους μαθητές. Τους γονείς; Πού και πού. Τους δασκάλους; Μια στις τόσο. Το Υπουργείο; Πάντα. Τον μαθητή; Ποτέ. Για αυτό είναι βαριά η σχολική τσάντα και ελαφριά τα σχολικά αποτελέσματα. Και άρα, αφού δεν έχεις ένα κράτος που βάζει πρώτο τον μαθητή, σκέφτεσαι έξω από το πλαίσιο του κράτους και καλωσορίζεις αυτόν που το κάνει. Με όρους».
Και συμπλήρωσε: «Οι δωρεές θέλουν συγκεκριμένο πλαίσιο. Εκ των προτέρων γνωστό και στον δωρητή και στο κοινωνικό σύνολο. Με τι κριτήρια συντελείται το έργο και τι ζητάει ανταποδοτικά ο δωρητής. Η έλλειψη πλαισίου για τις δωρεές κάνει το κράτος γραφικό: να γράφει ένα νομοσχέδιο για κάθε δωρεά», συμπληρώνοντας πως «σε πολλές χώρες, η αποδοχή μιας δωρεάς περνάει μέσα από θεσμοθετημένη διαβούλευση με το σύνολο των ενδιαφερομένων: την τοπική κοινωνία, το δημόσιο προσωπικό που θα συμμετέχει, τις τοπικές αρχές, και όποιον άλλον μπορεί να συμβάλει στην επίλυση επί μέρους προβλημάτων που θα αναδειχθούν. Σας προτείνουμε να θεσμοθετήσετε και να ακολουθήσετε αυτή, ή μια τέτοια τη διαδικασία σε κάθε γειτονιά που θα γίνουν παρεμβάσεις. Ακούστε μας, αν θέλετε το καλό του σχολείου, το καλό της γειτονιάς και το καλό του Νομοσχεδίου».
Και κατέληξε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, αναφερόμενος στο «Όχι σε όλα!» για το οποίο κατηγορεί το ΠΑΣΟΚ η κυβέρνηση: «Ψηφίσαμε, χθες, το Νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Τραύματος. Ψηφίζουμε, σήμερα, τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία. Και το λέω για να επισημάνω ότι θα ψηφίζουμε τα Νομοσχέδια της Κυβέρνησης, όταν αυτά κάνουν καλό στην κοινωνία. Και θα τα καταψηφίζουμε, όταν είναι εκτός του πλαισίου αξιών, τις οποίες έχουμε ταχθεί να υπηρετήσουμε. Τόσο απλά. Και δεν το λέω για την Κυβέρνηση. Αυτή διατηρεί το δικαίωμά της να ζει στον δικό της κόσμο. Το λέω για όποιους υπηρετούν τη γραμμή της χωρίς κρίση».