Θεσσαλονίκη: Αυτές είναι οι αλλαγές σε 11 λεωφορειακές γραμμές μετά τα εγκαίνια του Μετρό- Το νέο δρομολόγιο που δημιουργείται

Φωτογραφία: Intime
|
ΓΑΒΡΙΗΛ ΧΑΤΖΗΝΟΠΟΥΛΟΣ

Οι πρώτες 11 λεωφορειακές γραμμές που αλλάζουν αλλά και η νέα που δημιουργείται για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατών στη Θεσσαλονίκη, μετά και την παράδοση του μετρό που αναμένεται να γίνει στις 30 Νοεμβρίου, παρουσιάστηκαν σήμερα σε εκδήλωση στο Δημαρχείο της πόλης, από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

Με τις αλλαγές αυτές δημιουργείται ένας νέος συγκοινωνιακός χάρτης στην πόλη, καθώς κάτοικοι και επισκέπτες αυτής θα μπορούν να χρησιμοποιούν δύο μέσα μεταφοράς, μετά τα εγκαίνια του Μετρό στις 30 Νοεμβρίου.

Στόχος του σχεδιασμού του ΟΣΕΘ είναι αυτό το πλήθος επιβατών να μπορέσει να μετακινείται από και προς τις στάσεις του Μετρό με την αστική συγκοινωνία, εφαρμόζοντας την πρακτική της μετεπιβίβασης που επιδιώκεται να καθιερωθεί στη λογική του πολίτη κάθε ηλικίας στη Θεσσαλονίκη.

Εκτός αυτού, με τις αλλαγές σε λεωφορειακές γραμμές, μειώνεται ο αριθμός των αστικών λεωφορείων που θα περνά από την οδό Εγνατία.

Οι αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή από 1 Δεκεμβρίου 2024. Η πρώτη φάση παρουσίασης του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης αφορά σε 11 γραμμές που διέρχονται από τον δήμο Θεσσαλονίκης και στη δημιουργία μιας νέας που θα ξεκινά από το αεροδρόμιο και θα καταλήγει στον σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας. Η γραμμή θα διέρχεται από πολλαπλές περιοχές των δήμων Θέρμης και Πυλαίας-Χορτιάτη.

Στον σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων προκειμένου να σταματάνε τα λεωφορεία των γραμμών Νο 4 «Καλαμαριά-Χαριλάου», Νο 66 «Χαριλάου-Θέρμη» που δεν τροποποιούνται.

Επιπρόσθετα, απομακρύνονται δύο λεωφορειακές γραμμές από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Πρόκειται για τις γραμμές No 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» και Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.».

Έπειτα, απομακρύνονται δύο λεωφορειακές γραμμές από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους. Είναι οι γραμμές Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» και Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους». Επίσης, απομακρύνονται επιπλέον δυο λεωφορειακές γραμμές από το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα οι γραμμές Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού», Νο 58 «Πανόραμα-Βενιζέλου».

Αναλυτικά οι βασικές τροποποιήσεις διαδρομών 11 λεωφορειακών γραμμών:

  1. Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» – Προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία
  2. Νο 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» – Δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Σιντριβάνι του ΜΕΤΡΟ και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Σιντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ.
  3. Νο 11Τ «Πυλαία-Χαριλάου» – Δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας).
  4. Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» – Συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Συντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό.
  5. Νο 20 «Μενεμένη-Αριστοτέλους» – Απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου.
  6. Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου.
  7. Νο 30 «Τριανδρία-Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη-Πλούτωνος.
  8. Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της ΝΑ ζώνης) – Δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων.
  9. Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» – Προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό.
  10. Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης.
  11. Νο 58 «ΤΣ Χορτιάτη – Πανόραμα-Βενιζέλου» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου).

*Εξετάζεται ως εναλλακτική διαδρομή η διέλευση της γραμμής 58 από την οδό Βούλγαρη και από τις στάσεις ΜΕΤΡΟ «25ης Μαρτίου» και «Βούλγαρη».

Χρ. Σταϊκούρας: Ο προτεινόμενος σχεδιασμός θα αναδείξει τις αρχές και τον ρόλο της βιώσιμης κινητικότητας

Όπως σημειώθηκε στην εκδήλωση παρουσίασης του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης, η αναδιάρθρωση θα εξελίσσεται σταδιακά για την ομαλή προσαρμογή των επιβατών. Μάλιστα, επισημάνθηκε πως ο σχεδιασμός αυτός μπορεί να φέρει αλλαγές που θα στοχεύουν στη διευκόλυνση της μετακίνησης των επιβατών.

Παρών στην εκδήλωση ήταν ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως είπε ο ίδιος, “εκτός από τις τελευταίες δοκιμές που γίνονται στο Μέτρο και ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων, οφείλουμε να εργαστούμε για να δημιουργήσουμε έναν νέο συγκοινωνιακό χάρτη στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα ο ΟΣΕΘ μας παρουσιάζει τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης. Ο στόλος των αστικών λεωφορείων ανανεώνεται και σε λιγότερο από έναν μήνα θα έχουμε το Μετρο και σε λιγότερο από τρία χρόνια το Flyover”.

Έπειτα, υποστήριξε πως είναι αυτονόητο να δοθεί βάσει και στη συντήρηση του υφιστάμενου στόλου του ΟΑΣΘ. “Το Μετρό θα εγκαινιαστεί στις 30 Νοεμβρίου, μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε και την επέκταση στην Καλαμαριά. Ο προτεινόμενος σχεδιασμός θα αναδείξει τις αρχές και τον ρόλο της βιώσιμης κινητικότητας. Οφείλουμε τον όποιον σχεδιασμό κάνουμε σήμερα, να τον επαναξιολογήσουμε μετά την χρήση και των δύο μέσων από τους πολίτες. Περίπου σε ένα εξάμηνο θα έχουμε σχεδιάσει τον συγκοινωνιακό χάρτη που θα περιλαμβάνει και την Καλαμαριά”.

Γ. Τόσκας: 60.000 οχήματα θα απουσιάζουν από το κέντρο της Θεσσαλονίκης

Παράλληλα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας επισήμανε μεταξύ άλλων: “60.000 οχήματα θα απουσιάζουν από το κέντρο. Η μετεπιβίβαση και η συνδυαστικότητα έχει καλύτερη κατάληξη. Πι αλλαγές αυτές θα ενισχύσουν και θα βοηθήσουν την πόλη και τον πολίτη. Το 2025 και το 2026 θα έχουμε πολύ καλύτερες συγκοινωνίες από ότι έχουμε σήμερα”.

Αγγελούδης: Δυναμική διαδικασία που έχει πολύ δρόμο μπροστά της

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης τόνισε από την πλευρά του: “Πρόκειται για μια δυναμική διαδικασία που ξεκινά σήμερα και έχει πολύ δρόμο μπροστά της. Πραγματικά γίνεται μια δουλειά που καλό είναι να αναδεικνύουμε όταν υπάρχει αποτέλεσμα. Πρέπει να λύσουμε και θέματα που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία των φορέων. Είμαστε εδώ, είμαστε μαζί, ας επιτύχουμε την ήδη καλή δουλειά που γίνεται. Ανοίγουμε νέα εποχή για τις συγκοινωνίες”.

Ακολουθήστε το Thestival στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.