Τέμπη: Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ δεν έχει κληθεί να καταθέσει για το δυστύχημα

Φωτογραφία: Intime
|
THESTIVAL TEAM

Μια σημαντική αποκάλυψη για το βράδυ του δυστυχήματος των Τεμπών έκανε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Τάσου Τέλογλου, δεν έχει κληθεί ακόμη για να καταθέσει ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ για το μοιραίο δυστύχημα που σημειώθηκε το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023.

Όπως ανέφερε ο Τάσος Τέλλογλου, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου, «ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει σχέση με την διαχείριση της κυκλοφορίας. Μέχρι το 2020 υπήρχε ένα ενιαίο κέντρο το οποίο μετά τις αλλαγές στον ΟΣΕ έπαψε να είναι ενιαίο. Στην πραγματικότητα κάποιοι έπαιρναν με τα κινητά τους τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για να του δίνουν πληροφορίες για το τι γίνεται στο δίκτυο. Τον Μάιο 2022 δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ μία περιγραφή των αρμοδιοτήτων του ρυθμιστή κυκλοφορίας».

Σύμφωνα με το τεύχος 2623 της ΦΕΚ στις 30 Μάϊου 2022 ορίζεται ότι: «Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει αρμοδιότητα να συντονίζει και να ρυθμίζει την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τους κανονισμούς κίνησης της ασφαλείας της κυκλοφορίας, να λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφορία (ατυχήματα, συμβάντα, καθυστερήσεις) και τη χρήση του δικτύου, να παρακολουθεί τη διαχείριση θεμάτων σχετικά με αλλαγές και προβλήματα δρομολογίων και κυκλοφορίας σε συνεργασία με εμπλεκόμενα μέρη».

Σύμφωνα με τον Τάσο Τέλλογλου: «Υπάρχει στο “πόρισμα Γεραπετρίτη” μία απάντηση στο γιατί δεν έχει κληθεί ακόμη να καταθέσει ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ».

Στο “πόρισμα Γεραπετρίτη” για το δυστύχημα αναφέρεται ότι: «Την ημέρα του δυστυχήματος λειτουργούσε στην Αθήνα ο αποκαλούμενος “ρυθμιστής” κυκλοφορίας, ο οποίος δεν είναι κατά κυριολεξία ρυθμιστής, αλλά αποτελεί απλώς κέντρο αναφοράς και καταγραφής κυκλοφορίας. Ειδικότερα ο “ρυθμιστής” ενημερώθηκε μετά το δυστύχημα ότι υπήρξε διακοπή παροχής ισχύος και ηλεκτροτροφοδοσίας στο σημείο του δυστυχήματος χωρίς όμως τη δυνατότητα να παρακολουθεί την πορεία των δύο συρμών πριν από το δυστύχημα… Αν λειτουργούσε το δευτεροβάθμιο όργανο όπως μέχρι το 2020… θα έδινε πιθανόν τη δυνατότητα της παρακολούθησης των δύο συρμών».

«Εκείνη την ημέρα υπήρχαν προβλήματα με πολλά τρένα. Από ότι φαίνεται από το “πόρισμα Γεραπετρίτη”, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας αντελήφθη τι συνέβη έπειτα από το δυστύχημα, ενώ θα έπρεπε να γνωρίζει άμεσα, λόγω της τηλεδιοίκησης. Ωστόσο είναι ενδιαφέρον αν πει πώς φτάσαμε μέχρι εκείνο το σημείο, διότι πάνω από τον σταθμάρχη και τον επιθεωρητή, που τον τοποθέτησε στην βάρδια, υπάρχουν στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train αλλά δυο επίπεδα ιεραρχίας ρύθμισης της κυκλοφορίας. Σήμερα ακόμα δεν λειτουργεί πλήρως το σύστημα αυτό, όπως και δεν λειτουργεί κανένα σύστημα ως το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, αλλά και στη Θεσσαλία λόγω της κακοκαιρίας Ντάνιελ. Έχουν αποκατασταθεί οι κάμερες παρακολούθησης μέσα στα τούνελ του Λιανοκλαδίου και των Τεμπών που δεν λειτουργούσαν στο δυστύχημα, ενώ το σύστημα επικοινωνίας GSMR σε αλλά τρένα έχει τοποθετηθεί και σε αλλά όχι» τόνισε ο Τάσος Τέλλογλου.

Ακολουθήστε το Thestival στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.