Τέμπη – Δικηγόρος οικογένειας μηχανοδηγού: Το νέο ηχητικό ενισχύει τις καταθέσεις των σταθμαρχών – Αστεία όσα λέγονται για παράνομο φορτίο

Το νέο ηχητικό που δημοσιεύτηκε χτες από τη νύχτα της τραγωδίας στα Τέμπη σχολίασε σήμερα στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, Status FM 107,7 και τους δημοσιογράφους Δημήτρη Βενιέρη και Βιργινία Δημαρέση ο Λεωνίδας Κουμπούρας, δικηγόρος της οικογένειας του μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Στο ηχητικό ακούγεται ο σταθμάρχης Πλατέος να κάνει παρατήρηση στον οδηγό Δημήτρη Μασσαλή γιατί νόμιζε πως είναι κενές τρεις φορτάμαξες, γεγονός που καθιστούσε επικίνδυνη τη φόρτωση του τρένου και ο οδηγός του εξηγεί ότι είναι φορτωμένες με λαμαρίνες. Τότε ο σταθμάρχης του δίνει έγκριση να συνεχίσει.
«Ένας σταθμάρχης, ο κύριος Μποζίνης, κατέθεσε αναλυτικά και την άποψή του και ότι τέλος πάντων είχε επικοινωνία με τον Μασσαλή για αυτό το θέμα. Γιατί έβλεπε ότι είναι κενές οι φορτάμαξες. Πάνω λοιπόν σε αυτή την κατάθεση, εμείς ζητήσαμε να συσχετιστεί το συγκεκριμένο ηχητικό το οποίο γνωρίζετε, για να ενισχύσουμε την αξιοπιστία της καταθέσεως και να βοηθήσουμε να αναδειχθεί και η αλήθεια», σημείωσε. Μάλιστα εξήγησε πως το ηχητικό αυτό υπάρχει στους φακέλους εδώ και δύο χρόνια.
«Όλοι οι σταθμάρχες, έχουν καταθέσει ότι δεν διέκριναν τίποτα, πέρα από αυτά τα οποία είναι καταγεγραμμένα και όλοι οι σταθμάρχες μίλησαν ξεκάθαρα ότι η αμαξοστοιχία δεν είχε σταματήσει πουθενά», τόνισε.
Ο ίδιος σχολίασε τις θεωρίες που έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς για το παράνομο φορτίο. «Ξεκίνησαν αρχικά με 30 τόνους εύφλεκτου υλικού, τώρα καταλήγουν στους 2,5 τόνους. Έχουν αλλάξει τις τοποθεσίες, δηλαδή αρχικά μιλούσαν για το τέταρτο βαγόνι που είχε εμπορευματοκιβώτιο πάνω, εν συνεχεία μετέφεραν το εύφλεκτο υλικό στις τρεις φορτάμαξες, εν συνεχεία το μεταφέρουν μέσα στο κόκπιτ της δεύτερης ηλεκτράμαξας, της δεύτερης μηχανής της εμπορικής (…) Σημασία έχει ότι διατυπώνονται θέσεις, οι οποίες είναι αντικρουόμενες μεταξύ τους και δεν υπάρχει μία συνοχή στις θέσεις αυτές και όλες αυτές οι θέσεις αντικρούονται από τα αντικειμενικά δεδομένα της δικογραφίας», σημείωσε ο κ. Κουμπούρας.
«Παραδείγματος χάρη, για το τέταρτο βαγόνι έχει γίνει πραγματογνωμοσύνη από τον κ. Τσακιρίδη, τον μεταλλουργό, είναι καθηγητής Πανεπιστημίου στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο, και εκεί διαπιστώθηκε με ακρίβεια και με τεχνικά μέσα ότι κάποιου είδους παραμόρφωση που υπάρχει στην εξωτερική πλευρά του τέταρτου βαγονιού, οφείλεται στη σύγκρουση και όχι στην εκτόνωση κάποιου αερίου. Τώρα για τις φορτάμαξες υπάρχουν και άλλα στοιχεία τα οποία υποδεικνύουν ότι ήταν επί της ουσίας φέρανε μόνο τις λαμαρίνες πάνω και τα λοιπά, δεν είναι μόνο τα βίντεο», τόνισε ο κ. Κουμπούρας.
«Αυτά είναι τελείως αστεία, γιατί πρώτον δεν υπάρχει δυνατότητα αποθήκευσης στη δεύτερη ηλεκτράμαξα και σε καμία ηλεκτράμαξα κανενός φορτίου. Ο χώρος δεν επαρκεί. Αυτό που λέγανε κάτι μπιτόνια μικρά, των 20 λίτρων κ.τ.λ. Στο τέλος θα ακούσουμε ότι κουβαλούσαν και μπιτόνια με λάδι αλλά καταλαβαίνετε ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει λίγο», τόνισε ο δικηγόρος της οικογένειας του μηχανοδηγού Δημήτρη Μασσαλή.
Ο ίδιος τόνισε πως στο κόκπιτ και την εμπορική ηλεκτράμαξα βρέθηκαν άκαυστα υλικά. «Το κόκπιτ για το οποίο διακινήθηκε η άποψη ότι έχει εξαϋλωθεί, αυτό δεν ευσταθεί. Δηλαδή το κόκπιτ βρίσκεται ναι μεν κατεστραμμένο, αλλά βρίσκεται στη διάθεση της ανάκρισης, είναι στο Κουλούρι, τα τμήματά του τα parts όλα και εκεί έχουν βρεθεί και τα καθίσματα τα χειριστήρια, καλώδια τα οποία είναι άκαυστα. Γενικά θέλω να σας πω κάτι το οποίο δεν γνωρίζει ο κόσμος ότι η εμπορική αμαξοστοιχία συνολικά δεν έχει υποστεί την ζημία την οποία θεωρητικά θα υπέθετε κάποιος, η εμπορική αμαξοστοιχία είναι σχεδόν άθικτη, αν εξαιρέσουμε την πρώτη ηλεκτράμαξα, στην οποία σκοτώθηκαν οι άτυχοι μηχανοδηγοί και βρέθηκε μάλιστα σε τελείως διαφορετικό σημείο από το σημείο, στο οποίο βρέθηκε η επιβατική αμαξοστοιχία. Το φαινόμενο αυτό της πυρόσφαιρας το οποίο παρατηρείται, παρατηρείται στην πορεία της επιβατικής αμαξοστοιχίας», σημείωσε.
Ο κ. Κουμπούρας άφησε αιχμές για την στάση κάποιων. «Ορισμένοι τεχνικοί σύμβουλοι προσπαθούν συνειδητά να τοποθετήσουν ένα εύφλεκτο υγρό στην εμπορική αμαξοστοιχία, ενώ γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ποια είναι η πορεία της επιβατικής και τι έχει δημιουργηθεί. Μας κάνει φοβερή εντύπωση αυτό και να συμπληρώσω ότι πράγματι οι πληροφορίες σας είναι ορθές σχετικά με την ηλεκτράμαξα. Υπάρχουν και πυροσβεστήρες μέσα στην ηλεκτράμαξα, πληθώρα μηχανημάτων, υπάρχουν αυτά τα αεροφυλάκια τα οποία είναι τεράστια και τα οποία μπορούν με την εκτόνωση να δημιουργήσουν διάφορα ζητήματα. Υπάρχουν οι μετασχηματιστές, οι οποίοι κατά πάσα πιθανότητα έχουν υποστεί βραχυκύκλωμα με τη σύγκρουση. Υπάρχουν πυκνωτές, υπάρχουν και τα έλαια σιλικόνης και όλα αυτά καταλαβαίνετε ότι έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μείγμα κατά την πρόσκρουση των αμαξοστοιχιών. Ύστερα η ηλεκτράμαξα της επιβατικής αμαξοστοιχίας διαλύθηκε», είπε.