Gov.gr: Τι αλλάζει στην έκδοση υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων
Ακόμα πιο εύχρηστες και φιλικές για τους πολίτες γίνονται οι ψηφιακές υπηρεσίες της Υπεύθυνης Δήλωσης και της Εξουσιοδότησης μέσω του gov.gr, χάρη στην προσθήκη νέων λειτουργιών που εξοικονομούν χρόνο και μειώνουν τα λάθη κατά τη συμπλήρωση των απαιτούμενων στοιχείων.
Με τη νέα αναβάθμιση, οι πολίτες θα βλέπουν πλέον τα προσωπικά τους στοιχεία προσυμπληρωμένα στις φόρμες, χωρίς να χρειάζεται να τα καταχωρούν εκ νέου. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν το όνομα και το επώνυμο του πατέρα και της μητέρας, τον τόπο γέννησης, τον αριθμό ταυτοποιητικού εγγράφου, καθώς και τον τόπο κατοικίας και τη διεύθυνση email. Αυτά τα δεδομένα αντλούνται αυτόματα από το Φορολογικό Μητρώο και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (emep.gov.gr), επιτρέποντας στους χρήστες να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες τους με μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα.
Μέχρι σήμερα, τα προσυμπληρωμένα στοιχεία περιλάμβαναν το ονοματεπώνυμο, την ημερομηνία γέννησης, τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και τον αριθμό κινητού τηλεφώνου. Η νέα δυνατότητα, που προσθέτει επιπλέον δεδομένα, στοχεύει στην περαιτέρω διευκόλυνση των πολιτών, εξασφαλίζοντας μια πιο ολοκληρωμένη και ακριβή συμπλήρωση των αιτήσεων.
Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα επεξεργασίας των προσυμπληρωμένων στοιχείων, επιτρέποντας στους χρήστες να διορθώσουν τυχόν ανακρίβειες και να διασφαλίσουν ότι οι πληροφορίες τους είναι σωστές, πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Η Υπεύθυνη Δήλωση και η Εξουσιοδότηση αποτελούν δύο από τις πιο δημοφιλείς ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr, με περισσότερες από 27 εκατομμύρια Υπεύθυνες Δηλώσεις και 6,6 εκατομμύρια Εξουσιοδοτήσεις να έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά τη συνεχιζόμενη προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης να αναβαθμίσει και να διευκολύνει τη διαδικασία αλληλεπίδρασης των πολιτών με το κράτος.
Η αναβάθμιση σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο τη συνεχιζόμενη βελτίωση της ψηφιακής διακυβέρνησης και της εξυπηρέτησης των πολιτών.