Κατανάλωση καυσίμου: 10 tips για να “κάψεις” λιγότερη βενζίνη

Φωτογραφία: Pexels
|
THESTIVAL TEAM

Η πρόοδος της τεχνολογίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης έχει μειώσει την κατανάλωση καυσίμου σε επίπεδα που δεν θα μπορούσαμε ούτε καν να φανταστούμε πριν από μερικές δεκαετίες. Την ίδια στιγμή, όμως, η ολοένα και αυξανόμενη τιμή των καυσίμων έχει κάνει επιτακτική την ανάγκη για περαιτέρω μείωση. Αυτή μπορεί να προκύψει μέσα από μερικές απλές συνήθειες που θα εφαρμόσουμε στη συμβίωσή μας με το αυτοκίνητο.

Παρακάτω θα βρείτε 10 σημαντικά tips που εφόσον εφαρμοστούν θα οδηγήσουν τόσο στην εξοικονόμηση χρημάτων, όσο και στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του αυτοκινήτου. Άλλωστε, ένας κινητήρας που “καίει” λιγότερο, εκπέμπει και λιγότερο. Πάμε να τα δούμε…

Συχνός έλεγχος στην πίεση των ελαστικών

Το σετ ελαστικών είναι ένα από τα σημαντικότερα μέρη ενός αυτοκινήτου, αφού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο που μας φέρνει σε επαφή με τον δρόμο ενώ παίζει σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια των επιβατών. Σύμφωνα με έρευνες έχει αποδειχθεί ότι το να οδηγούμε ένα αυτοκίνητο με μόλις 0.5 bar λιγότερη πίεση από αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής, αυξάνεται η κατανάλωση του καυσίμου κατά 2%. Αυτό το ποσοστό σε αστικό κύκλο μπορεί να φτάσει μέχρι και το 4%.

Συνεπώς είναι σημαντικό να ελέγχεται συχνά η πίεση ενώ σημειώνεται ότι τον χειμώνα ή όταν φορτώνουμε πολύ το αυτοκίνητό μας, θα πρέπει να προσθέτουμε 0.2 ή 0.3 bar στην τιμή που αναγράφεται στο εγχειρίδιο.

Η επιτάχυνση και το φρενάρισμα δεν κάνουν καλό

Η παραπάνω παραδοχή βρίσκει εφαρμογή σε όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εκεί έξω, είτε είναι αμιγώς ηλεκτρικά, είτε υβριδικά, είτε φέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το άγγιγμα στο δεξί πεντάλ είναι καλό να γίνεται με… στοργή, ενώ ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να προβλέπει τα σημεία που πρέπει το όχημα να φρενάρει και να το πράττει σταδιακά. Με αυτές τις δύο απλές κινήσεις μπορεί να εξοικονομήσει καύσιμο (ή ενέργεια αν μιλάμε για EVs) που φτάνει μέχρι και το 20%.

Σωστή χρήση του air condition

Η λειτουργία του air-condition επιβαρύνει τον κινητήρα και το αποτέλεσμα είναι η βελόνα του ρεζερβουάρ να κάνει… ελεύθερη πτώση κάθε φορά που το θέτουμε σε λειτουργία. Ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου η ζέστη δεν αντέχεται, η χρήση του είναι επιτακτική.

Πηγή: caranddriver.gr

Ακολουθήστε το Thestival στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.