Αυτά είναι τα λάθη που κάνουμε τον χειμώνα – Γιατί κρυώνουμε το πρωί στο αυτοκίνητο

Φωτογραφία: Pixabay
|
THESTIVAL TEAM

Οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν τα πρωινά του χειμώνα επιβάλλουν την ενεργοποίηση των συστημάτων θέρμανσης του αυτοκινήτου, όμως υπάρχουν μερικά λάθη που πρέπει να αποφύγετε αφού μειώνουν την αποδοτικότητά του.

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, οι θερμοκρασίες είναι συνήθως «τσουχτερές» όταν οι περισσότεροι από εμάς ξεκινάμε για τη δουλειά με το αυτοκίνητο, γεγονός που επιβάλλει τη χρήση του καλοριφέρ και του συστήματος κλιματισμού για όσους επιλέγουν να μετακινηθούν με αυτοκίνητο.

Οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να θερμάνουν σχετικά γρήγορα το εσωτερικό του αυτοκινήτου τους, κάτι που όμως κάνουν συχνά με λανθασμένο τρόπο. Παρακάτω ακολουθούν τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε σχεδόν όλοι, και τα οποία δυσχεραίνουν την αποτελεσματική θέρμανση της καμπίνας.

Το συνηθέστερο λάθος που κάνουν οι οδηγοί είναι να ανοίγουν αμέσως με το που μπουν στο αυτοκίνητο το καλοριφέρ στο full. Ένας τρόπος ώστε να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα του συστήματος θέρμανσης και ειδικότερα του καλοριφέρ είναι να μην το ενεργοποιήσουμε μέχρι να αυξηθεί η θερμοκρασία του κινητήρα πάνω από τους 40 βαθμούς.

Σε αντίθετη περίπτωση το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να εισάγουμε στο εσωτερικό παγωμένο αέρα και να ενισχύσουμε την αίσθηση του κρύου στον θάλαμο επιβατών.

Μόλις, λοιπόν, το ψυκτικό υγρό του κινητήρα βρεθεί πάνω από τους 40 βαθμούς, τότε το σύστημα του καλοριφέρ αρχίζει να παράγει θερμό αέρα, ενός μόλις επιτευχθεί η επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας μπορούμε να αυξήσουμε και την ταχύτητα του ανεμιστήρα ώστε να αυξήσουμε τη ροή του ζεστού αέρα.

Ένα ακόμη συχνό λάθος είναι να αφήνουν οι οδηγοί ενεργοποιημένο τον διακόπτη του συστήματος θέρμανσης προτού βγουν από το αυτοκίνητο. Με αυτόν τον τρόπο, όταν επιστρέψουν και βάλουν το κλειδί στη μίζα, το σύστημα θέρμανσης θα ενεργοποιηθεί αμέσως, επιβαρύνοντας σημαντικά τη μπαταρία του αυτοκινήτου.

Τέλος, ένα ακόμη σημαντικό λάθος που κάνουν οι οδηγοί σχετίζεται με το θολωμένο παρμπρίζ. Για να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα, συνήθως ενεργοποιούμε το καλοριφέρ ή τον κλιματισμό στο full, ανοίγοντας αποκλειστικά τους αεραγωγούς που βρίσκονται στη βάση του παρμπρίζ ώστε αυτό να ξεθολώσει.

Αυτή η ενέργεια είναι αποτελεσματική, όμως στη συνέχεια οι οδηγοί ξεχνούν να ενεργοποιήσουν και τους υπόλοιπους αεραγωγούς ώστε να κυκλοφορήσει ο ζεστός αέρας ισόποσα σε κάθε επίπεδο του θαλάμου των επιβατών, έχοντας ως αποτέλεσμα την καθυστερημένη θέρμανσή του.

Πηγή: carandmotor.gr

Ακολουθήστε το Thestival στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.