Θεσσαλονίκη: Ξεκινάει το επόμενο διάστημα το λίφτινγκ της οδού Λαγκαδά – Σε ράγες υλοποίησης και ο δυτικός προαστιακός
Ξεκινάει το επόμενο διάστημα το λίφτινγκ της οδού Λαγκαδά, έργο για το οποίο ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες και υπογράφτηκαν οι συμβάσεις εντός του 2024.
Όπως ανέφερε σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για τον απολογισμό πεπραγμένων της Περιφερειακής Αρχής για το 2024, πρόκειται να εκτελεστούν εργασίες για την εκτεταμένη τεχνική και αισθητική αναβάθμιση της οδού Λαγκαδά, μιας από τις σημαντικότερες οδικές αρτηρίες της Δυτικής Θεσσαλονίκης, από το ύψος του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά έως τον ανισόπεδο κόμβο Ωραιοκάστρου. Παράλληλα με τις ασφαλτοστρώσεις και τις τεχνικές ανακατασκευές που είναι απαραίτητες θα γίνουν έργα αισθητικής αναβάθμισης τόσο της οδού Λαγκαδά, όσο και των κάθετων οδικών αξόνων προς αυτήν, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ο αντιπεριφερειάρχης γνωστοποίησε ακόμη ότι πολύ σύντομα μπαίνει στις ράγες της υλοποίησης η πλήρης ανάπτυξη και λειτουργία του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Θεσσαλονίκης, χάρη στην παρέμβαση της Περιφέρειας στο αρμόδιο Υπουργείο για την προτεραιοποίηση του έργου και την επιτάχυνση των διαδικασιών.
«Ο Δυτικός Προαστιακός συμπληρώνει το δίκτυο συγκοινωνιών, παρέχοντας το μοναδικό πλεονέκτημα της γρήγορης και ασφαλούς μετακίνησης από το αεροδρόμιο έως το Δήμο Χαλκηδόνος, με συνδυασμένα μέσα μαζικής μεταφοράς. Θα εξυπηρετήσει χιλιάδες κατοίκους της δυτικής Θεσσαλονίκης, φοιτητές και εργαζόμενους στο ΔΙΠΑΕ, εργαζόμενους στη ΒΙΠΕΘ και τις μεταποιητικές επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή. Είναι ένα έργο με ευρεία κοινή ωφέλεια κι ένας ισχυρός μοχλός ανάπτυξης» σημείωσε χαρακτηριστικά. Διευκρίνισε ακόμη ότι υπάρχουν δημόσιες δεσμεύσεις για ολοκλήρωση του διαγωνισμού εντός του 2025 και ορίζοντα υλοποίησης του έργου έως το 2028.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Γιουτίκας τόνισε ότι στα νέα έργα που πρόκειται να γίνουν περιλαμβάνονται οι εργασίες αναβάθμισης, ανακατασκευής και συντήρησης κατά μήκος των 80 χιλιομέτρων της παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Καβάλας, από το ύψος του Δερβενίου έως τα όρια με τον νομό Καβάλας. Όπως είπε, πρόκειται για μια καίριας σημασίας παρέμβαση στο οδικό δίκτυο εντός των ορίων του νομού Θεσσαλονίκης, καθώς ο εν λόγω άξονας δέχεται καθημερινά υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους.
Την ίδια στιγμή ολοκληρώθηκε η ανακατασκευή της κεντρικής οδικής αρτηρίας που συνδέει την Περαία με τη Ν. Μηχανιώνα, έγιναν τεχνικά έργα στο οδικό δίκτυο που εξυπηρετεί τις μεταφορές στη ΒΙΠΕ – Θ, τις εταιρίες Logistics και τις μετακινήσεις των κατοίκων στους Δ. Δέλτα και Χαλκηδόνος και ολοκληρώθηκαν παρεμβάσεις στη θέση ΑΡΤΟΖΑ, ένα σημείο «καρμανιόλα» μεταξύ της Εθνική Οδού Θεσσαλονίκης – Σερρών και της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Καβάλας.
Κατά τα άλλα, έγινε εκβάθυνση της τεχνητής λίμνης του Κ. Σχολαρίου, που το καλοκαίρι εξατμίστηκε και εξαφανίστηκε από το χάρτη, είναι σε εξέλιξη η διαμόρφωση του χώρου στάθμευσης των 400 θέσεων που δημιουργεί ο Δήμος Θεσσαλονίκης, στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, δίπλα στον τερματικό σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενισχύθηκε ο φωτισμός στην κεντρική νησίδα της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Μηχανιώνας, στο ύψος του αεροδρομίου «Μακεδονία» ενώ ολοκληρώθηκαν έργα καθαρισμού και αντιπλημμυρικής προστασίας στο ρέμα της Ν. Απολλωνίας και στην επαρχιακή οδό Θεσσαλονίκης – Ασβεστοχωρίου – Χορτιάτη. Σε εξέλιξη βρίσκονται συντηρήσεις υφιστάμενων αντιπλημμυρικών έργων και άλλες εργασίες στο σύνολο του νομού.
Στην τελική ευθεία, τέλος, βρίσκεται η συγκρότηση του Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου της περιφέρειας που θα ελέγχει σε 24ωρη βάση τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής ενώ ολοκληρώθηκε η πρώτη και πιο δύσκολη φάση του καθαρισμού, της απορρύπανσης και της εξυγίανσης του δυτικού παράκτιου μετώπου.