Διευκρινήσεις του δήμου Θεσσαλονίκης για τα ειδοποιητήρια στους πολίτες – Πότε θα διαγράφονται τα πρόστιμα
![](https://www.thestival.gr/wp-content/uploads/2023/02/dimotiki-astynomia-prostima.jpg)
Με αφορμή τη σύγχυση που προκλήθηκε στους πολίτες μετά την αποστολή χιλιάδων ειδοποιητηρίων ηλεκτρονικά για τακτοποίηση οικονομικών εκκρεμοτήτων, κυρίως από κλήσεις ΚΟΚ, ο δήμος Θεσσαλονίκης εξέδωσε ανακοίνωση, προσφέροντας διευκρινίσεις και εξηγήσεις για τις αιτίες και τη διαδικασία αποστολής των ειδοποιήσεων.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Αντιδημαρχίας Οικονομικού Προγραμματισμού & Δημοτικής Περιουσίας, τα ειδοποιητήρια αφορούν σε οφειλές που ανατρέχουν σε χρονικά διαστήματα άνω της δεκαετίας και η καθυστέρηση στην αποστολή τους αποδίδεται σε παραλείψεις προηγούμενων δημοτικών διοικήσεων. Η νέα δημοτική αρχή, σύμφωνα με την ανακοίνωση, προσπαθεί να τακτοποιήσει τις εκκρεμότητες που παρέλαβε και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των δημοτών, θέτοντας σε τάξη τα οικονομικά του Δήμου.
Σημαντική διευκρίνιση αφορά στις ημερομηνίες που αναγράφονται στα ειδοποιητήρια. Στους πολίτες επισημαίνεται να ελέγξουν τη ημερομηνία παράβασης και τη ημερομηνία βεβαίωσης της οφειλής. Εάν η βεβαίωση έχει γίνει τρία χρόνια μετά την καταγραφή της παράβασης, τότε η οφειλή παραγράφεται και διαγράφεται. Σημειώνεται ότι η τριετία υπολογίζεται από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους, π.χ. αν η παράβαση έγινε το 2009, η τριετία αρχίζει να μετρά από την 1η Ιανουαρίου 2010.
Η διαδικασία αποστολής των ειδοποιητηρίων ήταν μαζική και αυτοματοποιημένη λόγω του μεγάλου όγκου υποθέσεων που εκκρεμούσαν, επισημαίνει ο Δήμος. Επίσης, οι πολίτες καλούνται να επιδείξουν κατανόηση για τυχόν λάθη στην υπολογισμό των τριετιών και να γνωρίζουν ότι όπου προκύπτουν σφάλματα, αυτά θα διορθώνονται.
Για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης στα τηλέφωνα 2313 317596, 2313 317263 και 2313 317932. Επίσης, σε περίπτωση εντοπισμού άλλου σφάλματος (π.χ. λανθασμένος αριθμός πινακίδας), μπορούν να υποβάλουν ένσταση στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ζητά από τους πολίτες την κατανόηση και συνεργασία τους για την ορθή διεκπεραίωση των εκκρεμοτήτων.