Είναι απολύτως φυσιολογικό τα επίπεδα της ενέργειάς σας να παρουσιάζουν διακυμάνσεις μέσα στην ημέρα.

Ο ύπνος, το στρες, τα επίπεδα σωματικής άσκησης αλλά και οι ορμόνες είναι μερικοί από τους παράγοντες που καθορίζουν πόσες ώρες θα καταφέρετε να παραμείνετε παραγωγικοί και συγκεντρωμένοι.

Φυσικά, σημαντικό ρόλο παίζει και η διατροφή, αφού είναι το βασικό «καύσιμο» του οργανισμού.

Ενώ οι θρεπτικές και υγιεινές τροφές, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, τα προϊόντα ολικής άλεσης, το καθαρό κρέας και οι ξηροί καρποί, δίνουν ποιοτικές θερμίδες που θα σας βοηθήσουν να έχετε ενέργεια όλη μέρα, οι τροφές και τα ποτά που θα δείτε παρακάτω οδηγούν σε ένα αίσθημα μόνιμης κούρασης.

  1. Λευκά μακαρόνια: Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, όπως αυτοί που βρίσκονται στα λευκά μακαρόνια, στο λευκό ψωμί και στο λευκό ρύζι, προκαλούν απότομη αυξομείωση στα επίπεδα του σακχάρου, η οποία μεταφράζεται σε απότομη αυξομείωση και στα επίπεδα της ενέργειάς σας.
  2. Δημητριακά με ζάχαρη: Η μεγάλη ποσότητα ζάχαρης σε συνδυασμό με τη χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες οδηγούν σε «κρίσεις» πείνας και υπνηλίας μέσα στην ημέρα. Καλύτερη επιλογή είναι τα δημητριακά ολικής, αφού οι φυτικές ίνες εξασφαλίζουν σταθερή ροή ενέργειας για περισσότερες ώρες.
  3. Αλκοόλ: Αν και πολλοί είναι αυτοί που πίνουν ένα ποτήρι κρασί ή μπίρα το βράδυ για να χαλαρώσουν, το αλκοόλ στην πραγματικότητα έχει αρνητική επίδραση στην ποιότητα του ύπνου, με αποτέλεσμα την υπνηλία και το αίσθημα κούρασης την επόμενη ημέρα.
  4. Καφές: Είναι το ρόφημα στο οποίο όλοι καταφεύγουμε όταν νιώθουμε κουρασμένοι, ωστόσο ο οργανισμός αναπτύσσει με τον καιρό ανοχή στην καφεΐνη κι έτσι η επίδρασή της σταδιακά εξασθενεί. Παράλληλα, η υπερβολική κατανάλωση καφέ επηρεάζει αρνητικά τον ύπνο.
  5. Ενεργειακά ποτά: Τα ενεργειακά ποτά παρέχουν πρόσκαιρη μόνο τόνωση, κυρίως χάρη στη ζάχαρη και την καφεΐνη που παρέχουν. Όπως και στην περίπτωση των λευκών υδατανθράκων, όταν η επίδρασή τους εξασθενήσει το αίσθημα κούρασης είναι πολύ πιο έντονο από πριν.
  6. Τηγανητά: Τα πολλά λιπαρά τους σε συνδυασμό με την απουσία φυτικών ινών έχουν σαν αποτέλεσμα την επιβράδυνση της πέψης, επομένως ο οργανισμός αργεί πολύ να αξιοποιήσει τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για την παραγωγή ενέργειας.
  7. Προϊόντα με λίγες θερμίδες: Είναι κατάλληλα στο πλαίσιο μιας δίαιτας, ωστόσο μια διατροφή που βασίζεται σε αυτά τα προϊόντα οδηγεί σε ανεπαρκή πρόσληψη θερμίδων, άρα και σε ανεπαρκή ροή ενέργειας στον οργανισμό.

πηγή: onmed.gr