Η ασφάλεια των τροφίμων είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της υγείας μικρών και μεγάλων σε ό,τι αφορά τόσο τη συντήρηση όσο και το κατάλληλο μαγείρεμα των τροφών.

Ξέρετε όμως ότι υπάρχουν τροφές που περιέχουν εκ φύσεως τοξικές ουσίες, των οποίων η συσσώρευση μπορεί να αποδειχθεί επιζήμια για την υγεία μας; Ας δούμε μερικές από αυτές:

  • Σπόροι φρούτων

Η διατροφική αξία των φρούτων είναι αδιαμφισβήτητη, όμως η περιεκτικότητα των σπόρων τους σε αμυγδαλίνη μπορεί να γίνει επικίνδυνη. Η ένωση αυτή σχηματίζει κυανιούχες ενώσεις και η μεγάλη δοσολογία μπορεί να προκαλέσει ζάλη, ναυτία, αυξημένη αρτηριακή πίεση και νεφρική ανεπάρκεια.

  • Μοσχοκάρυδο

Όσο μυρωδάτο και απαραίτητο είναι σε παραδοσιακές συνταγές, σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να λειτουργήσει ως παραισθησιογόνο. Χρησιμοποιήστε το λοιπόν με φειδώ στην κουζίνα σας.

  • Πατάτες

Ένα από τα πιο συχνά καταναλισκώμενα τρόφιμα στο τραπέζι μας είναι οι πατάτες, τα φύλλα και ο βλαστός των οποίων περιέχουν αλκαλοειδή. Οι ενώσεις αυτές μπορούν να προκαλέσουν διάρροιες, κράμπες και πονοκεφάλους και μπορούν επίσης να σχηματιστούν σε πατάτες που αποθηκεύονται για πολύ καιρό κι έρχονται σε επαφή με την ηλιακή ακτινοβολία. Αποθηκεύστε λοιπόν σωστά τις πατάτες και αποφύγετε αυτές που έχουν αποκτήσει πρασινωπό χρώμα.

  • Πικραμύγδαλα

Τα πικραμύγδαλα στην ωμή τους μορφή περιέχουν υδροκυάνιο, που μπορεί να είναι επικίνδυνο τόσο για τους ενήλικες όσο και για τα παιδιά. Για το λόγο αυτό η ειδική τους επεξεργασία με θερμότητα τα καθιστά περισσότερο ασφαλή προς κατανάλωση.

  • Ντομάτες

Τα φύλλα και ο μίσχος της ντομάτας περιέχουν γλυκοαλκαλοειδή που είναι επιβαρυντικά για το στομάχι προκαλώντας σοβαρές κράμπες. Οι ίδιες ενώσεις μπορεί να περιέχονται και στις άγουρες πράσινες ντομάτες που δεν είναι ωστόσο το ίδιο επικίνδυνες όπως τα φύλλα και ο μίσχος.

  • Ωμό μέλι

Καθώς δεν περνά από τη διαδικασία της παστερίωσης περιέχει τοξικά αλκαλοειδή που προκαλούν ζαλάδα, ναυτία, έμετο και αδυναμία, ενώ η υπερκατανάλωσή τους μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε θάνατο.

  • Ωμά κάσιους

Αποφύγετα τα ωμά κάσιους καθώς είναι πλούσια σε ουροσιόλη μία χημική ένωση που βρίσκεται επίσης στο δηλητηριώδη κισσό κι μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη για την υγεία του καταναλωτή.

  • Φιστίκια

Τα φυστίκια αλλά και το ιδιαίτερα αγαπημένο παράγωγό τους, το φυστικοβούτυρο, μπορεί να προκαλέσουν αναφυλαξία, σε άτομα που είναι αλλεργικά στην κατανάλωσή τους.

  • Φασόλια

Τα φασόλια, όπως και άλλα όσπρια αλλά και ξηροί καρποί, είναι πηγή λεκτινών η υπερκατανάλωση των οποίων σχετίζεται άμεσα με πεπτικά προβλήματα. Για να μειώσετε το περιεχόμενό τους σε λεκτίνες, το μούλιασμα και ο βρασμός είναι αποτελεσματικές πρακτικές.

Επιλέγετε λοιπόν με προσοχή τα τρόφιμα που μπαίνουν στην κουζίνα σας, φροντίζοντας πάντα για τη σωστή αποθήκευσή τους και την έγκαιρη κατανάλωσή τους.

πηγή: mothersblog.gr